یه بهره وری که بیشتر از موارد دیگه با اون روبرو هستش این اعتقاده که بیشتر خوبه و کمتری هم داره. با این شرایط ، واقعیت کمی سخت تر از قضاوت در مورد تاثیر براساس اندازه کارکرد یه شخص یا سازمانه.
اگه شرایط کارخانه وجود داشته باشه ، اگه تعداد بیشتری از اجناس تولید شده زیاد شه ، در عین حالا که شما می تونین یا اگه دست کم لازم نیستین ، چیز خوبی نیست. دست کم اصل بیشتر در کاره – ورودی کم واسه تولید بازده بیشتر .
و ما می تونیم ایده مشابه اونو واسه بهره وری بسازیم. با به کار گیری مهارت ها ، علم و خلاقیت ما ، با وارد کردن کمتر و بیشتر ، حجم عالی تولید می شه.
فقط ، اینجا 10 روش دست کم هست:
1 هر ایمیل شما کوتاه تر می شه ، تاثیر اونا بیشتر می شه
وقتی که یه ایمیل بیشتر از سه پاراگراف می نویسید ، ایمیل شما آخرین ایمیلیه که به وسیله گیرنده ها میگن – اگه اصلاً خونده نشه. هیچکی نمی خواد یه ایمیل لازم بخونه و اگه شمام رئیس جمهور باشین ، اگه پاراگراف زیاد خونده شه ، اگه خواننده شما ایمیل شه یا خیر و بعیده گیرنده بیشتر از این ادامه دهنده باشه.
اگه شما ایمیل کنین شما سریع خوندین و به اونا جواب داده می شه ، کمتر بنویسین. جواب سریعتر انجام می شه و کار می کنه انجام داد.
2. هرچه ایمیل کمتری بنویسین ، کم کنین
ساده ، در عین حال بسیار موثره. اگه بیشتر ایمیل بفرستید اگه شما بیشتر کنین ایمیل بفرستین. اگه واسه نگه داشتن بالای ایمیل خود تلاش کنین ، نگاه کنین به تعداد ایمیلایی که می فرستید ، بندازین.
قبل از این ، اراده کردن در مورد ایمیل واسه انتقال پیام شما بهترین گزینه هستش ، از خود سوال کنین: چیجوری می تونین این پیام رو به بهترین شکل ارائه بدین؟ تماس تلفنی م effectiveثره؟ یا شایدً برخلاف تصور از روی صندلی و راه رفتن در راهرو واسه صحبت با فرد ، نتیجه مطلوب شما سریع تر می شه.
از راه ایمیل کلا به عنوان بزرگترین اثر در کارایی و بهره وری فرد یاد می شه ، اگه ایمیل کمتری بنویسین ، ایمیل کمتری بزنین و کارای مهم خود رو بیشتر انجام بدین.
3 ارائه دهنده کوتاه تر و یادآوری مخاطبان بیشتر
بسازین
تا حالا با ارائه یه ساعت که صدها نکته ، عدد و اسلاید داشت ، نشستید؟ اون ارائه قدرت موثر بود؟ چه مقدار از آن یادتون بیارین؟ شایدً خیلی کمه. وقتی روی نکات کمتری تمرکز کنین ، مخاطب شما رو خیلی بیشتر از خاطر سپارد می کنین.
ساده نگه داشتن یه ارائه بسیار سخته. شما باید تصمیم بگیرین که چی رو نگه دارین و چی رو بیرون بیارین. اما ، اگه بیشتر از سه نکته متمرکز نشید ، فهمید که مخاطب شما بیشتر از چیزی که شما می تونین چندین امتیاز و عدد رو روی اونا بندازین ، به خاطر می سپارد.
فقط بر این ، اگه سخنرانی خود رو زودتر از موعد معمولی به پایان برسونین و ده تا بیست دقیقه از تماشاگران توقع دارین که شما باشین ، دوستائی جدید پیدا کرد.
4. زمانهای پیش فرض جلسه رو از 60 دقیقه به 30
تغییر بدین
این ترفند هر بار جواب میده. تا حالا فکر کردین که به چه دلیل به نظر من می رسه جلسات همیشه واسه یه ساعتراض برنامه ریزی شدن؟ به خاطر این که بلوکای تقویم همیشه یه ساعت بوده. به خاطر این نیست که بهترین جلسات یه ساعت زمان میبره. بعضی وقتا از بهترین جلساتی که شرکت کمتر از 15 دقیقه زمان برده.
وقتی زمان جلسات پیش فرض خود رو از 60 دقیقه به 30 تغییر بدین اجازه بدین ، اگه بیننده باشین که شما رو به موقع بیشتر شروع می کنه و به پایان میرسونه ، اگه شما در اون شرکت کنین ، خیلی سریعتر به موضوع رسیدگی و اطلاعات دیگه حفظ می شه چون از مردم خواسته می شه که چیزای زیادی به خاطر بسپار کمتره
5. برنامه ریزی کار کم
به نظر من اگه یکی از ضد شهودیاتون باشه ، اما اگه من مردم رو در خطر قرار میدم اگه هر روز بکنن ، واقعیت رو مشخص نمی شه. ممکنه یه فرد لیست کارای روزانه رو با بیشتر از 20 وظیفه داشته باشه و فقط موفق به انجام 10 کار از آن شه.
اگه وظیفه ای انجام ندین که هر روز واسه خودتون انتخاب کنین ، اگه استرس و پارکی داشته باشین ، به این معنیه که انرژی شما رو کم می کنه و نسبت به روز و کار خود رو احساس می کنین کمتری کنین.
درعوض ، نصف کاری که ارزشمندانه انجام میده ، برنامه ریزی می کنین و اگه زود کار کنین تموم کردین ، به کار فردا ادامه بدین. این باعث می شه که در مورد کار و روز شما انرژی و مثبت داشته باشین.